Tel: 040 62 81 28 (9:00 - 12:00) | Email: katra@blescica-klub.si

OSNOVNE ESTETSKE PRVINE

Poleg skokov, ravnotežij, plesnih korakov in polakrobatskih elementov, ki so podobni elementom iz ritmične gimnastike, le da so manj strogo določeni, so za estetsko gimnastiko specifična  celostna telesna gibanja.

Tekmovalni program mora vsebovati raznolika in zanimiva celostna telesna gibanja. To je stilizirano in naravno gibanje telesa, pri katerem sodeluje vse telo. Gibanje enega dela telesa se odraža na vsem telesu.

 

Primeri celostnih telesnih gibanj:

  • valovito gibanje naprej (osnovna oblika): Val se začne z rahlo sprostitvijo telesa, boki pa se premaknejo malo nazaj, s čimer nabirajo hitrost. Nato se boki sunkovito obrnejo naprej in sprožijo val v smeri naprej in navzgor. Val gre skozi celo telo, od gležnjev do glave in se odraža tudi na rokah. Val se konča z iztegnitvijo.
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-60
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-59
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-57
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-56
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-55
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-60
  • valovito gibanje nazaj (osnovna oblika): Val se začne z boki naprej. Potem se boki upognejo nazaj, prsi grejo naprej, glava se usloči nazaj. Val potuje po telesu navzdol. Glava je na vrsti zadnja. Dviganje se zgodi z ukrivljenim hrbtom, boki, zasukanimi naprej, skrčitvijo trebušnih mišic in nazadnje glavo. Val se konča z iztegnitvijo.
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-60
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-54
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-56
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-57
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-59
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-60
  • valovito gibanje vstran (osnovna oblika): Val se začne z rahlo sprostitvijo telesa, teža je na eni nogi. Prenos teže na drugo nogo se začne hkrati z močnim sunkom bokov vstran in navzgor. Zgornji del telesa in glava sproščeno sledita bokom. Vrat mora biti sproščen. Val potuje skozi telo ob strani navzgor. Iztegnitev se nadaljuje, dokler ni celotno telo iztegnjeno in napeto.
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-39
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-40
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-41
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-42
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-43

  • nihaj swing«): Nihaj je sestavljen iz treh delov: 1.) pridobivanje hitrosti z iztegnitvijo, 2.) nihaj, v katerem je telo sproščeno, in 3.) iztegnitev. Bistvo tega gibanja je razlika med iztegnitvijo in sprostitvijo, kot tudi med močjo in lahkotnostjo. Nihaj je lahko izveden naprej, vstran ali v horizontalnem položaju.
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-44
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-45
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-46
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-47
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-48
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-49
  • zateg (kontrakcija):Pri zategu so aktivne trebušne, hrbtne ali stranske mišice trupa. Preostanek telesa se naravno odzove na zateg. Osnovna oblika pri zategu trebušnih mišic: boki so upognjeni naprej, prsi obrnjene navznoter in rame potisnjene naprej. Hrbet je ukrivljen, glava pa upognjena nazaj ali sledi gibanju telesa.
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-50
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-51
blescica_rekviziti_elementi_mcancer-52

Izvedena morajo biti v različnih nivojih (na primer v stoječem položaju ali v nizkem položaju na tleh) in različnih smereh (na primer horizontalno, vertikalno) ter z raznoliko dinamiko (hitro, počasi).

Celostna telesna gibanja so lahko izvedena samostojno, v seriji, v kombinaciji s prvino ali v povezavi z drugimi skupinami gibanj (koraki, obrati, poskoki, gibanji rok itd.). Gibanja, ki so uporabljena kot samostojni elementi, so lahko vključena tudi v serije celostnih telesnih gibanj ali v kombinacije.

Raznolikost celostnih telesnih gibanj se lahko doseže tako, da se isto celostno telesno gibanje izvaja v povezavi z različnimi drugimi gibanji (na primer s koraki, poskoki, različnim gibanjem rok itd.). Drugačna variacija istega celostnega telesnega gibanja se upošteva kot drugo celostno telesno gibanje.

Naj omenimo še izjemno pozitivno lastnost pravilnika estetske gimnastike. Pravilnik namreč določa način, na katerega moramo posamezen element izvesti, hkrati pa dopušča prostor za različne interpretacije, se pravi, da element ni fiksno določen, kar pomeni, da ima koreograf pri delu več umetniške svobode.